Mesleki eğitimde dijital devrim

Yazılma zamanı 03/10/2025
haber

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=””][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=””]“EDU-VERSE ile mesleki eğitim dijitalleşiyor” Türkiye’den Yaşar Üniversitesi öncülüğünde, Manisa Valiliği koordinasyonunda ve Manisa OSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MOSTEM) ile Institute of Entrepreneurship Development (iED) (Yunanistan), Universitat Jaume I de Castellon (UJI) (İspanya) ve Confartigianato-Imprese Terni (Italya) ortaklığında yürütülen Avrupa Birliği destekli EDU-VERSE Projesi, sınıfları metaverse ortamına taşıyor. Avrupa Birliği’nin Erasmus+ […]

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=””][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column] [See image gallery at haber.yasar.edu.tr] [/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=””]“EDU-VERSE ile mesleki eğitim dijitalleşiyor”

Türkiye’den Yaşar Üniversitesi öncülüğünde, Manisa Valiliği koordinasyonunda ve Manisa OSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MOSTEM) ile Institute of Entrepreneurship Development (iED) (Yunanistan), Universitat Jaume I de Castellon (UJI) (İspanya) ve Confartigianato-Imprese Terni (Italya) ortaklığında yürütülen Avrupa Birliği destekli EDU-VERSE Projesi, sınıfları metaverse ortamına taşıyor.

Avrupa Birliği’nin Erasmus+ programı kapsamında; yürütülen EDU-VERSE Projesi, mesleki eğitimi dijital çağa entegre etmeyi amaçlıyor, yarattığı olası öğrenme evrenleri ile eğitimi üst bir noktaya taşıyor. Projede, açık ve uzaktan öğrenme yaklaşımları (Genişletilmiş Gerçeklik (Extended Reality-XR) ile metaverse tabanlı zenginleştiriliyor.

MESLEKİ EĞİTİM İÇİN DİJİTAL İKİZİ OLUŞTURULDU

Proje kapsamında bir mesleki eğitim kurumunun dijital ikizi oluşturularak öğrenenlerin çevrimiçi olarak eğitim etkinliklerine aktif olarak katılabilmesi sağlandı. Pandemiyle birlikte yaygınlaşan uzaktan eğitimin bir adım ötesine geçilerek, EDU-VERSE uygulaması ile öğrenciler sanal gerçeklik gözlükleri aracılığıyla sınıftaymış gibi derslere katılıp etkileşim sağlayabiliyor. Özellikle öğrenme ortamlarına fiziksel erişim engelli olan öğrenenler için geliştirilen bu sistem, eğitim ortamından soyutlanmadan öğrenmeye katılım imkânı sunuyor. Böylece eğitimde erişilebilirlik güçleniyor, fırsat eşitliği sağlanıyor.

GELECEĞİN ÖĞRENME EVRENİ

Yaşar Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü ve Proje Koordinatörü Prof. Dr. Yasin Özarslan, proje hakkında şu bilgileri verdi:

“EDU-VERSE ile sadece bir teknolojik yenilik sunmuyoruz; aynı zamanda çağdaş, erişilebilir ve sürdürülebilir bir öğrenme deneyimi oluşturuyoruz. Geliştirdiğimiz açık ve uzaktan öğrenme deneyimi ile öğrenenler ve öğreticiler mekândan bağımsız olarak eğitim süreçlerine katılabiliyor. Projenin hedefleri arasında dijital çağın gerekliliklerine uygun müfredatlar geliştirmek, mesleki eğitimi daha cazip hale getirmek ve öğrenenleri iş gücüne nitelikli bireyler olarak hazırlamak yer alıyor. Ayrıca oyun ve dijital içerik üretimi gibi geleceğin yükselen sektörlerinde gençlerin teknik bilginin yanı sıra yaratıcılık, problem çözme ve girişimcilik gibi beceriler kazanmalarını da teşvik etmeyi hedefliyoruz.”

Prof. Dr. Yasin Özarslan ayrıca, “Müfredatları yeniden tasarlarken, öğrenenler ve öğreticilerle birlikte oluşturma (co-creation) atölyeleri düzenliyoruz. Eğitim içerikleri ve etkinliklerini olduğu gibi ekranlara taşımak yerine, daha farklı bir soru sorduk: ‘Öğrenenlerin bağlantı ve aidiyet hissi duyduğu bir alan nasıl yaratabiliriz?’ Bu amaçla, çalışmamızda sürükleyici deneyimler yaratmak için genişletilmiş gerçeklikten faydalanırken eğitimcilerimizin yerini alan değil, aksine onları destekleyen ve onların gücüne güç katan ortamların oluşturulmasını öncelikliyoruz” diye konuştu.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]